mandag 26. januar 2009

En uventet gjest…

I går kveld var jeg på telefonen med min kjære Rolf, og det var som alltid veldig kjekt å høre fra han! Det er ganske dårlig linje her, men det blir litt bedre dersom man sitter ute og prater (istedenfor inni murhuset…). Jeg hadde funnet meg en stol og satt meg ute på plattingen foran huset. Plutselig hørte jeg en rar lyd, som om noe hadde landet ved siden av meg. ”Rolf, det er en slange her… Den bare falt ned fra taket… Shit, det ligger faktisk en slange rett ved siden av meg!!!” En bitteliten slange lå og krøllet seg to meter bortenfor stolen jeg satt på. Den hadde falt ned fra en sprekk i taket.

Jeg er som kjent ikke veldig glad i slanger, og hårene reiser seg i nakken bare ved tanken på at det kryper slanger rundt i nærmiljøet. Jeg hadde håpet at jeg skulle slippe å møte noen slanger mens jeg var i Afrika, og spesielt ikke treffe de i huset der jeg bor, men slik skulle det altså ikke gå. Slangen ble jaget bort (av meg faktisk) og vi har ikke sett den siden. Fra nå av holdes alle ytterdører lukket, og jeg tar en titt opp hver gang jeg går under tak eller trær…

Ingen kommentarer: