fredag 26. september 2008

5.895 meter opp for speiderne i Tanzania


21. desember 2008 begynner min reise til Tanzania og toppen av verdens høyeste frittstående fjell, Kilimanjaro. 27. desember begynner selve oppstigningen, og etter planen skal vi nå toppen på 5.895 m.o.h. den 31. desember, nyttårsaften. Kun et par dager etter dette begynner mitt andre eventyr i Tanzania, nemlig en 3 måneders fysioterapi-praksis på Haydom Lutheran Hospital.


Som mange kanskje vet, har jeg vært aktiv i speider'n i Loddefjord i 16 år. Når jeg nå reiser bort i over 3 måneder, tenkte jeg at jeg kunne benytte sjansen til å samle inn litt penger til speiderarbeidet i Tanzania, og jeg håper så mange som mulig vil være med meg på dette. Pengene vil gå til "The Tanzania Scouts Association" (TSA). I tillegg til tradisjonelt speiderprogram, arbeider TSA aktivt med utvikling av lokalsamfunnet og er engasjerte i arbeidet mot spredning av HIV/AIDS (les mer.)


Det jeg håper på, er at dere har lyst til å sponse meg meter for meter opp til toppen. Reisen starter på 0 m.o.h. i Bergen og ender 5.895 m.o.h. på toppen av Kilimanjaro. "Prisen" pr. meter er 1,- krone, så da håper jeg så mange som mulig har anledning til å sende meg et par meter nærmere målet! En månedslønn i Tanzania ligger på mellom 175 og 350 kr. Tenk på hva en 50-lapp betyr for deg, og hvor langt den kan rekke i Tanzania.


Kontonummeret for innsamlingen er: 9722.25.72561.


Se Facebookgruppe for oppdatering av innsamlede midler.

Ingen kommentarer: