lørdag 28. mars 2009

Siste dag på jobb

Nå er praksisperioden på Haydom offisielt over. Dagen gikk nesten som normalt. Fysiomøte på morgenen, Sala hvor vi måtte si takk for oss, røntgenmøte og rounds på ortopedisk avdeling. Før lunsj behandlet vi for siste gang noen av pasientene våre, og så var arbeidsdagen over.


(1) Irene og jeg sier farvel i Sala. (2) Mwanafunzi mazoezi i nye ferdighetsklær (3) Meg, Clara, Ulrikke, Christina utenfor Sala i morgensolen



Etter lunsj hadde vi møte med fysioterapeutene og head nurse på ortopedisk avdeling. Vi hadde tatt med kake og cola, og det var kjempekoselig! Azaria og Henry holdt høytidelige taler, og vi måtte også si noen ord. Fysioene hadde kjøpt en liten gave til oss slik at vi ikke skal glemme Haydom når vi kommer hjem til Norge. Vi fikk høytidelig overrakt hvert vårt armbånd med beskjed om at ”..du er nå gift med fysioterapiavdelingen på Haydom Lutheran Hospital”. Det var en flott gave og vi var nok på gråten alle fire. Kommer virkelig til å savne de to altså!


(1) Henry, Azaria, Ezekiel og jeg koser oss med kake. (2) Enda mer kakespising. (3) Irene gifter seg med fysioavdelingen. (4) Jeg blir giftet bort til fysioavdelingen, kanskje håper de på medgift?



Tre måneder i Tanzania føles som en evighet… Livet på Haydom har vært en utrolig opplevelse! Hver dag har vært et eventyr med masse nye inntrykk. Samtidig har ”hverdagen” med rutiner vært trygg og forutsigbar. Kjennes rart å skulle reise fra en plass som føles som hjemme. Likevel gleder jeg meg veldig til å komme hjem til Bergen, til familie, Rolf og venner.
Fikk høre mye ”Karibu Tena” i dag, som betyr velkommen igjen, og hvem vet? Kanskje kommer jeg tilbake om ikke så alt for lenge…?!

Ingen kommentarer: