mandag 9. februar 2009

Da jeg så frem til praksisen min her på Haydom gledet jeg meg mest til selve arbeidet som skulle gjøres på sykehust, var spent på mat og boforhold, lurte på hvordan det skulle gå å bo med Irene i tre måneder (det går veldig fint forresten) og pugget noen gloser på swahili. Det jeg ikke hadde tenkt på var alle folkene jeg kom til å bli kjent med, pasienter som gjør intrykk, ansatte på sykehuset og medstudenter. Vi bor på studentgjestehuset som har to enheter med 4 soverom hver. Det minner nesten litt om livet på folkehøyskole, man bor tett sammen og deler bad, dusj, stue og spiser sammen. Denne uken har flere av ”samboerene” våre reist hjem, og det er litt tomt her. Det har vært utrolig kjekt å bli kjekt med alle sammen, både de som allerede har reist og de som fremdeles er her.




(1) På onsdag reiste Anne-Floor, en veldig kjekk medisinstudent fra Nederland. Hun hadde allerede vært her 3 måneder når vi kom og hadde mange bra tips om livet på Haydom.
(2) Torsdag morgen reiste Carina og Kristin. De er norske og studerer medisin i Ungarn og har bodd rett over gangen for oss i gjestehuset. Både Kristin og jeg hadde med Ligretto, så det ble ganske mange kvelder med kortspill.
(3) 4 kjekke sykepleierstudenter fra Levanger kom til Haydom samtidig som oss og reiste lørdag morgen. Melanie, Anja og Kathrine bodde sammen med de afrikanske sykepleierstudentene på sykepleierskolen mens Vegard hadde det som plommen i egget sammen med oss.
(4) Anette, Mandalsjente som studerer medisin i Slovakia, reiser på mandag. Hun er en veldig kjekk jente, og vi har hatt mange turer til skredderen sammen.


We will miss you all!

Ingen kommentarer: